GPZ Centrum
  • GPZ Centrum B.V.
  • Diensten
    • Persoonlijke verzorging
    • Verpleging
    • Begeleiding individueel
    • Palliatieve Zorg
  • Zorgaanvraag
  • In- en uitsluitingscriteria
  • Privacyverklaring
  • Klacht
  • Generiek kompas 2024

Waarover kunt u klagen?

U kunt klagen over van alles. Over praktische zaken en over organisatorische zaken. Bijvoorbeeld als u vindt dat er te weinig hulp is bij het aankleden. Of over de kwaliteit van onze dienstverlening.

Onze medewerkers zijn goed opgeleid, worden regelmatig bijgeschoold
en krijgen begeleiding van hun leidinggevende. Ze werken volgens
allerlei regels en protocollen. Toch gaat er wel eens iets mis in de zorgverlening.

Is dat bij u het geval? Blijf er niet mee rondlopen, maar praat
er over met de betreffende verzorgende of de leidinggevende. Want elk
signaal, elke klacht is waardevol. Het biedt ons de kans om zaken te
veranderen, te verbeteren. Als we niets horen, kunnen we ook niets doen!

U hoeft niet bang te zijn dat u geen zorg meer krijgt of dat de
medewerkers niet meer aardig tegen u zijn. Wij zien klagen niet
als mopperen of als ruzie zoeken. Wij stellen het juist op prijs dat
u durft te zeggen wat u vindt. 
​

Eerst praten

Wij adviseren u om allereerst te gaan praten met de medewerker over wie u niet tevreden bent. Een rustig gesprek lost meestal al veel op, zo is onze ervaring. Biedt dat gesprek geen goede oplossing, vraag dan of de leidinggevende bij u langs wil komen en leg de kwestie aan hem of haar voor.

​

… dan klagen

Is de kwestie na gesprekken met de medewerker en de leidinggevende of de directeur nog niet opgelost? Dan kunt u een stapje verder gaan en een klacht indienen bij Klachtenportaal Zorg. Wij zijn hierbij aangesloten onder nummer 10623,

Klachtencommissie

GPZ Centrum B.V. is aangesloten bij De Geschillencommissie KPZ.
Mochten ook het Klachtenportaal uw klacht niet naar tevredenheid hebben opgelost dan kan de klacht worden doorgezet naar De Geschillencommissie KPZ. 

www.geschillencommissiekpz.nl
Email: [email protected]
Postadres: Postbus 222, 1600 AE Enkhuizen
​

Spelregels voor de klachtenprocedure

  1. Na het indienen van een klacht wordt de procedure gestart:1. Klager wendt zich bij ongenoegen bij voorkeur eerst tot de zorgaanbieder om tot een informele oplossing te komen. Hierbij kan ondersteuning worden geboden door de Klachtenfunctionaris.
  2. Klager wordt in de gelegenheid gesteld om diens ongenoegen te bespreken. Andere personen worden betrokken bij dit gesprek als dit bevorderlijk is voor de oplossing van de onvrede en de cliënt of diens vertegenwoordiger daartegen geen bezwaar maakt.
  3. Wanneer het gesprek niet tot een afdoende oplossing van het ongenoegen leidt, wordt klager gewezen op deze klachtenregeling. Daarbij wordt ook gewezen op de mogelijkheid advies in te winnen bij de Klachtenfunctionaris. De Klachtenfunctionaris en klager proberen in samenspraak met elkaar op informele wijze tot een bevredigende oplossing te komen.
  4. Klager kan, indien het ongenoegen niet is weggenomen, dan wel indien zich de situatie voordoet dat hij zich niet rechtstreeks tot de zorgaanbieder wil wenden, een klacht indienen door op www.klachtenportaalzorg.nl het klachtenformulier in te vullen, of contact op te nemen met Klachtenportaal Zorg via  [email protected]. Bij het indienen van een klacht kan klager beroep doen op ondersteuning van de Klachtenfunctionaris. Deze ondersteuning bestaat uit het door de Klachtenfunctionaris bijstaan van de klager bij het formuleren van de klacht.
  5. De datum waarop de klacht is ingediend, geldt als de aanvangsdatum van de behandeltermijn, als vermeld in artikel 7 van deze klachtenregeling.
  6. Indien een klacht wordt ingediend door een vertegenwoordiger of nabestaande van de cliënt, kan Klachtenportaal Zorg verlangen dat stukken worden overgelegd, waaruit blijkt dat de klager in die hoedanigheid handelt.

Binnen zes weken moet de klacht zijn afgehandeld. 

Bedrijfs info

GPZ Centrum B.V.                                                                                                                                                         WTZi toelating: CIBG / TZi 24843.2
KvK 69777470                                                                                                                                                                AGB Code: 75752984

Hullenbergweg 413 unit 3.02
1101CS Amsterdam Zuid-Oost


Contact:
​[email protected]
Telefoon 085-066 43 43