Waarover kunt u klagen?U kunt klagen over van alles. Over praktische zaken en over organisatorische zaken. Bijvoorbeeld als u vindt dat er te weinig hulp is bij het aankleden. Of over de kwaliteit van onze dienstverlening.
Onze medewerkers zijn goed opgeleid, worden regelmatig bijgeschoold en krijgen begeleiding van hun leidinggevende. Ze werken volgens allerlei regels en protocollen. Toch gaat er wel eens iets mis in de zorgverlening. Is dat bij u het geval? Blijf er niet mee rondlopen, maar praat er over met de betreffende verzorgende of de leidinggevende. Want elk signaal, elke klacht is waardevol. Het biedt ons de kans om zaken te veranderen, te verbeteren. Als we niets horen, kunnen we ook niets doen! U hoeft niet bang te zijn dat u geen zorg meer krijgt of dat de medewerkers niet meer aardig tegen u zijn. Wij zien klagen niet als mopperen of als ruzie zoeken. Wij stellen het juist op prijs dat u durft te zeggen wat u vindt. Eerst pratenWij adviseren u om allereerst te gaan praten met de medewerker over wie u niet tevreden bent. Een rustig gesprek lost meestal al veel op, zo is onze ervaring. Biedt dat gesprek geen goede oplossing, vraag dan of de leidinggevende bij u langs wil komen en leg de kwestie aan hem of haar voor.
… dan klagen Is de kwestie na gesprekken met de medewerker en de leidinggevende of de directeur nog niet opgelost? Dan kunt u een stapje verder gaan en een klacht indienen bij Klachtenportaal Zorg. Wij zijn hierbij aangesloten onder nummer 10623, |
KlachtencommissieGPZ Centrum B.V. is aangesloten bij De Geschillencommissie KPZ.
Mochten ook het Klachtenportaal uw klacht niet naar tevredenheid hebben opgelost dan kan de klacht worden doorgezet naar De Geschillencommissie KPZ. www.geschillencommissiekpz.nl Email: [email protected] Postadres: Postbus 222, 1600 AE Enkhuizen Spelregels voor de klachtenprocedure
Binnen zes weken moet de klacht zijn afgehandeld. |