Waarover kunt u klagen?U kunt klagen over van alles. Over praktische zaken en over organisatorische zaken. Bijvoorbeeld als u vindt dat er te weinig hulp is bij het aankleden. Of over de kwaliteit van onze dienstverlening.
Onze medewerkers zijn goed opgeleid, worden regelmatig bijgeschoold en krijgen begeleiding van hun leidinggevende. Ze werken volgens allerlei regels en protocollen. Toch gaat er wel eens iets mis in de zorgverlening. Is dat bij u het geval? Blijf er niet mee rondlopen, maar praat er over met de betreffende verzorgende of de leidinggevende. Want elk signaal, elke klacht is waardevol. Het biedt ons de kans om zaken te veranderen, te verbeteren. Als we niets horen, kunnen we ook niets doen! U hoeft niet bang te zijn dat u geen zorg meer krijgt of dat de medewerkers niet meer aardig tegen u zijn. Wij zien klagen niet als mopperen of als ruzie zoeken. Wij stellen het juist op prijs dat u durft te zeggen wat u vindt. Eerst pratenWij adviseren u om allereerst te gaan praten met de medewerker over wie u niet tevreden bent. Een rustig gesprek lost meestal al veel op, zo is onze ervaring. Biedt dat gesprek geen goede oplossing, vraag dan of de leidinggevende bij u langs wil komen en leg de kwestie aan hem of haar voor.
… dan klagen Is de kwestie na gesprekken met de medewerker en de leidinggevende of de directeur nog niet opgelost? Dan kunt u een stapje verder gaan en een klacht indienen bij de klachtencommissie van Solopartners. Wij zijn hierbij aangesloten onder nummer 108251, |
KlachtencommissieGPZ Centrum is aangesloten bij Solopartners.
Een klacht over een zorgaanbieder aangesloten bij Solopartners wordt ingediend:
Spelregels voor de klachtenprocedureNa het indienen van een klacht wordt de procedure gestart:
Binnen vier maanden moet de klacht zijn afgehandeld. De klacht wordt met het proces tot oplossing gerapporteerd, geanonimiseerd in een jaarverslag gepubliceerd en ingediend bij de IGZ. De privacy van zowel de klager als de aangeklaagde wordt gewaarborgd. |